Tuesday, August 17, 2010

UiTM

Okay now aku da kne fikir aku nk continue degree kt U mana pulak . Kalau ikut kan hati mmg aku nk msuk unisel jek tapi as a anak, aku respect pe ayh aku ckp . Kalau msuk unisel senang sbb aku da knl lecturer kt situ plus aku tahu cmne environment dia . Tapi yg x best nyer psl fees ler . Kalau aku anak sorg boleh lah aku cont kt unisel tu lagi tp aku still ad 2 org adk . Takkan ayh aku nk tanggung aku sorg jek kn . So better aku msuk uitm plus fees murah gila . Aku da tamo nyusahkan ayh aku . Dia da byk sgt abis kn duit utk aku dgn duit sewa rumah, bill, buku and mcm2 lagi . Sbb tu aku kumpul duit sbb aku tahu pe ayh aku rasa . Even dia tak pnh bg tahu tp aku knl ayh aku cmne . Kalau bab belajar, dia tak pnh tak bg duit . Aku hope sgt2 aku dpt UiTM nie so aku pun da tak yah nk fikir psl fees lagi . Cukup lah time aku diploma aku da msok kt IPTS so takkan time degree pun aku nk msok IPTS lagi . Tu tak msok lagi dgn ptptn yg aku pnjm . Kata2 lah aku cont degree kt IPTS, lps aku keje jek nnt edop aku mcm utk byr duit ptptn jek . Memang takkan lah weh . Aku still fikir lagi psl adik2 aku nie haaaa . Sian kt ayh kalau asik nak keluar kn duit utk aku jek . Ayah tak pnh ckp 'NO' klu utk belajar tp klu utk bagai2 yg x b'faedah tu mmg cpt jek ayh akn ckp 'NO' . Aku sgt2 arap aku dpt msuk UiTM utk intake december nie . Elok2 lah tu aku abis diploma bln 10 . Tapi pape pun, unisel tetap dihati . hukhukhuk :)
Ayah pesan :
Ekot apa yg parents kita nak sbb dorg lebih tahu apa yg terbaik utk anak dia . Bila kita ekot ckp parents kita, tu da kira berkat hidup kita sampai bila2 . Mesti ada kebaikan d'sebalik apa yg parents kita nak .

Tiba2 aku t'ingat apa yg ayh pnh cite psl dia nk smbg belajar tp arwah nenek tak bagi . Nenek ckp 'kau nak buat apa belajar lagi mail? Kau da ada sume da . Kau da sampai ke langit biru da mail. Tak payah lah belajar lagi' . Ayh ekot apa nenek ckp and lps dari tu, ayh semakin berjaya dari hari ke hari . Mcm2 kejayaan yg ayh dpt . Aku bkn nk bangga2 tp tu reality dia . Ada maksud disebalik parents kita tegur tu . Aku nk edop aku mcm ayh yg penuh dgn berkat dari kedua ibu bapa . I love my parents so muchhhhh <3

Luahan hati : Ayh model saya utk berjaya :)