Thursday, August 5, 2010

Al-fatihah

Siapa sangka dalam kegembiran terselit kesedihan yg dihadapi oleh lecturer communication ethics and laws (semester 7) . Bak kata pepatah "ajal maut ditangan Tuhan" . Sekelip mata saja Allah SWT boleh rampas. Yang hidup akan kembali kepada-NYA juga .

Itulah yang terjadi kepada keluarga Datuk Abdul Aziz Mohd. Noh iaitu bekas ADUN Permatang, Selangor . Tanggal 3 August 2010 arwah kembali ke rahmatullah . Ini adalah dugaan yg berat untuk keluarga arwah menghadapi nya .

Hari ni aku, Jia, Nyot, Wan and Mera pergi melawat Madam dekat rumah family nyer di sec 9, Shah Alam . Time Madam peluk aku, aku dapat rasakan apa yg dia rasa . Kehilangan org yg paling kita sayang tu sangat menyakitkan .

Bila aku tengok Madam menangis, automatic time tu kitaorg semua menangis gak . Tapi aku tahu Madam kuat and dia akan tabah menghadapi nyer . Tapi aku rasa Madam da cukup membuat ayah nyer bangga apabila dia berjaya menamatkan master di UiTM .

Kenapa masih ada spekulasi yg buruk2 dilemparkan sedangkan arwah baru saja pergi . Apa korang rasa kalau ayh korang baru saja meninggal dan terus timbul pelbagai cerita yg negative? Sakit hati? Marah? Apa yg korang rasa tu lah keluarga arwah Datuk Abdul Aziz Mohd. Noh rasa sekarang ni . Tolong lah hormat orang yg da tiada .

Hasil bedah siasat belum tahu lagi so u guys better shut ur mouth ! Masing2 da besar so tahu2 sendiri lah apa akibat nyer memburuk2 kan orang yg telah tiada . Tak sampai seminggu arwah pergi, korang da buat spekulasi yg ntah apa2 . Respect lah sikit weh . Aku bukan nak back up sape2 tapi korang pandai2 fikir la .

Korang boleh cakap mcm ni sbb hal2 mcm ni belum kena kat family korang lagi . Bila da kena, baru korang rasa pedih ke tak . Korang da penah jumpa arwah ke belum? Orang yg belum jek akan buat andaian mcm sampah ni . Please lah , tolong respect family orang yg da meninggal and arwah tu sekali . We as a Muslim mesti tahu keburukan dan kebaikan .

For madam, saya tahu sekarang adalah masa2 yg sukar utk Madam hadapi . Tapi ingat, Allah SWT lagi sayang kan arwah . Biar dia pergi dengan tenang ye Madam . Be strong . Apa2 pun terjadi, Madam still ada ibu . Take care of her :) I love you Madam Azian . I always be with you .

Pesanan daripada Madam "selagi korang ada parents , hargai lah diaorg sebelum terlambat"

Luahan hati : Hope Madam will be okay :)