Monday, August 30, 2010

Berbuka puasa :)

26 august lepas, semu budak2 semester 7 datang berbuka kat rumah madam azian kat section 9 . Even tak semua student datang tapi that time sangat happening plus siap berSNAP2 gambar lagi that time . Before ke rumah madam, student2 semester 7A & 7B ada kelas marketing till pukul 4.30 tapi time tu En Reza lepas kan kambing2 nie keluar awal . Aku dgn my baby girl (jia) plan nak datang rumah madam awal plus nak tolong apa yang patut ke . Lepas habis jek kelas, aku dgn jia pergi bazar dekat section 7 and we guys just beli murtabak, air jagung plus lauk2 sikit sebab madam masak nasi time tu . Da settle kat bazar tu, jia hantar aku kat rumah sewa bintang kejap sebab nak ambik telekung lah bagai2 semua (thanks baby girl) .

After meronggeng dengan jia, kitaorg pergi rumah sewa jia kejap sebab nak ambik lauk yg dia da masak . Aku masuk2 jek kat dapur dia, ttbe aku rasa macam Jia nie cari gado dengan aku sebab kan bau GULAI TEMPOYAK weh !!!!!!!! Akak suka nyah ! Tapi bila tengok jek isi kandungan tu aku da macam down pulak . Hoho . Ingat kan dia masak gulai tempoyak udang rupa2 nyer gulai tempoyak ikan patin. Tapi takpe jia, mu tunggu next week aku nak mintak tolong kau masak kan gulai tempoyak udang ye :) Nanti saya bagi awak udang ye <3>
Before masuk dalam kereta, Jia siap pesan "mok , nanti tolong pengang kan periuk nie . jangan bagi tumpah tau" . Fyi, my baby girl sorang nie memang bawak kereta paling sopan kan . Time dia nak belok tu, aku rasa macam nak tuang jek isi periuk tu atas kepala dia . Haha . Siap tumpah2 gulai tu atas jeans aku and dalam kereta jia . Aku siap cakap dengan jia "weh aku rasa kan by the time kita sampai rumah madam, tinggal ikan jek weh" .

Padahal section 9 dengan 7 takde lah jauh mana tapi kenapa lah time tu aku dengan jia rasa macam jauh gila rumah madam tu . Sampai2 jek kat rumah madam, kitaorg terus tolong madam masak . Jap2 menu paling sedap time tu ialah AYAM GORENG made by farahin :) Aku rsa time tu sangat best sebab family madam tu agak sporting gak especially ibu madam . Dia gelar kandiri dia 'Saya' . Ahaha, sanagt comel ayt ibu madam tu :D

Time kitaorg potpet kat dapur tu, madam asik2 ckp risau kalau yg dtg nanti sikit jek tp jia byk kali ckp "ala nanti diaorg sampai lah tu madam, tengah jem kot sekarang nie" . Dalam pukul 5 lebih macam tu mira, shila and yayang lak datang . Then 6.30 lebih da start ramai yang datang plus siap baak bekalan masing2 . Terasa macam tak percaya bila tengok muka sorang2 tu lah yang last aku tengok nanti .

Bila azan jek, semua yang stay kat dalam melulu keluar sebab air dihidangkan kat luar . Kesana kesini posisi students menjamu selera . Ada yang siap duduk atas tangga . Hihi . Selesai jek berbuka, kitaorg semua solat mahgrib, isyak and bacaan yassin utk arwah ayah madam . Semua tu diketuai oleh yusof (student sem 6) . Btw, thanks yusof :)

Situasi time tu memang happy sangat2 plus madam pun 1 kepala dgn kitaorg . Tu yang best tu ! Semua students dia layan sama jek . Tapi kenapa ada yang cakap madam nie macam pilih bulu lak among students . Maybe diaorg tak kenal madam lagi kot . Meh try kenal dengan hantu goyang nie . Haha . Dia sangat gila2 tapi kalau time dalam kelas, sangat nak cari pasal ye dengan dia . Dalam kelas lain, luar kelas lain . Focus itu penting time dalam kelas . Kan madooom kan ?

Apa2 pun, aku rasa macam time tu lain sangat bila semua berkumpul macam tu . Serious rasa macam kejap jek aku study kat unisel . Gonna miss this moment :( Yang penting, aku dapat tengok madam senyum time tu even jauh disudut hati dia mesti dia sedih pasal arwah ayah dia . Be strong madam :) Tinggal lagi berapa minggu jek kitaorg da nak habis study utk diploma, rasa sedih jek weh . Tapi.............hidup madam akan sentiasa diganggu oleh aku nanti . Haha . PERCAYA LAH ! =) i love you madoooom :)


Luahan hati : saya pandai masak ayam goreng :)