Wednesday, July 21, 2010

Jakel VS Kamdar

Hari ni punya kelas effective speaking cancel sbb En Hasni bg time kat student semester 7A time utk prepare our public speaking on next tuesday . So apa lagi , mmg aku bgon tido palinggg awal ler . Pukul 12 lebih da siap mandi bagai da and take time 1/2 jam utk siap2 nak ke kls comm law lak pukul 2.30 . Nasib ler tempat tunggu bus tu dekat dgn rumah sewa aku . Haih ! Sampai jek kat unisel , aku terus text wan tanya lokasi dia kat mana . Pap ! Dia suruh aku naik kat faculty lak . (Terima kasih wan !)

Masuk jek kat faculty tu , boleh lak wan bantai perang mulut dgn my beloved nenek kepohchii (melati) . Lantak korang lah mokmok nak gado ke tak . Sharp pukul 2.20 aku dgn wan meneruskan perjalanan ke kelas even time tu kteorg npk madam still stay kat meja dia with fashareena . Dari faculty tu kelas mmg dekattttt sangat lah kan . *nyirap
Masuk2 kelas , faisal yg bajet ala2 pengawas tu bg assignment yg madam suruh kami buat .

Pengawas : Madam suruh buat assignment ni . Before pukul 4.30 hantar tau . Nak 3 pages . Depan belakang tu kira baru 1 page . *diam lah kau pengawas!

Tanpa buang masa , kteorg terus buat assignment tu dgn waras nyer . Nasib wan stay sebelah aku . Senang sikit nak tanya2 dia kalau tak faham . Pukul 3 lebih aku dgn wan da siap da our assignment . Actually sape yg da siap tu da boleh balik tapi kteorg stay jap sbb nak tunggu mera & fahmi abis kan assignment dyeorg lak .

Pukul 4 lebih bila da settle semua , kteorg lepak cafe rancangan potpetpotpet jap . Tetiba lak :

Mera : Fara da beli baju raya da ?

Mangsa : Dah . Mera tak beli lagi ke ?

Mera : Belum tp akak kita suruh tgk kat jakel dulu . Nanti dia bayar . Jum gi Jakel !

Mangsa : Jum2 . Ajak fahmi sekali . *ttbe dia nyampuk

Fahmi : Ala aku kena ambk mak aku pukul 5 kang .

Memang gaya nyer aku, wan & mera jek lah yg gi jakel tu . Sampai jek kat Jakel tu , layanan dyeorg sgt menakutkan kteorg . Yg klon nabil tu tak abis2 bwk mera sana sini lah bagai siap nyanyi lg tu . Aku dgn wan da tak tahan nak gelak . And then kteorg biar kn mera dgn abg tu . Da tak larat nak follow abg nabil tu . Lepas abg tu blah , dtg lg sorg abg nie lah . Muka da ala2 salman khan . Blah salman khan , lagi sorg dtg . Tapi kali ni org tu pompuan lak . P'kerja2 kat Jakel tu lyn customers da mcm kat Kamdar lak aku tgk .

Lama gak lah kteorg kt Jakel tu lepas blah dr situ , baru aku perasan buku Federal Constitution aku hilang lak . Babi !!!!!! Haram jadah betul . Try cari kt kolej pun still takde . Memang takde rezeki lah tu . Last destination , pasar malam section 7 . Terbaik wok ! Teman kn mera beli makanan utk dia buka puasa lak . 2 kali tawaf pasar malam tu . Ttbe mcm2 nafsu dtg time tu . Haih ! sabar jek lah . Now br rasa mcm mana edop berdikari . Mcm2 kena pikir . Especially MONEY MONEY MONEY !

Lepas dari pasa tu, ttbe kamal lak call :

Mok : Weh kat mana ?

Ndeks : Baru nak masuk area bintang . Asal ? Kat mana ni ?

Mok : Sama lah . Jgn naik rumah lagi . Jum gi makan .

Haih , sabar jek lah dgn mok nie . Time dalam kete dia da bising2 mcm mak nenek . Sibuk ckp esk kena pakai bj batik . Celah mana lak nak cari baju batik tu . Tapi mcm kelakar jek bayang kan dia pakai bj tu . *Bodo ni !

Okay2 kali nie btol2 last destination , lepas makan kat section 8................. TERUS BALIK ! *katil tunggu kepulangan tuan muuuu <3